Hello Beautiful!

Heb jij een vraag over bijvoorbeeld levering, verzending, betaling of het retourneren van Cenzaa producten? Of heb je een algemene vraag over Cenzaa, onze filosofie of onze producten? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen hier alvast voor je verzameld. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet kunnen vinden, neem dan contact met ons op via e-mail support@cenzaa.nl
 

Ik heb een vraag over:




VERZENDING & LEVERING


Wanneer wordt mijn bestelling geleverd, als ik heb gekozen voor thuislevering?
Jouw bestelling wordt zo snel mogelijk door ons verwerkt. Wij houden een levering aan van 2-5 werkdagen. Je kunt jouw pakket volgen via de Track & Trace code die je van ons per mail hebt ontvangen. Houd er rekening mee dat een pakketje langer onderweg is als PostNL drukte ervaart. Is jouw bestelling niet geleverd? Neem dan contact met ons op.
Wanneer kan ik mijn bestelling ophalen, als ik heb gekozen voor afhalen in een salon?
Wij zorgen dat jouw bestelling afgeleverd wordt bij de Cenzaa Huidexpert (salon) waar jij voor hebt gekozen in de bestel- en betaalmodule. Jij ontvangt van ons een e-mail als de bestelling bij de salon is geleverd. Je kunt contact opnemen met de betreffende salon voor het maken van een afspraak om het pakketje op te halen.
Wat zijn de bezorgdagen?
PostNL bezorgt pakketten van maandag t/m zaterdag. Je kunt in de Track & Trace code jouw bestelling volgen en zien op welke dag PostNL het pakketje bij jou thuisbezorgd.
Wat zijn de verzendkosten bij thuislevering?
De verzendkosten voor thuisbezorgd in Nederland zijn €6,95 en in België €8,95 bij bestellingen lager dan €50,-. Bij bestellingen boven de €50,- zijn de verzendkosten gratis. De bestellingen worden via PostNL thuisbezorgd.
In welke landen leveren jullie?
Wij leveren op dit moment alleen in Nederland en in België.
Kan ik een andere bezorgdatum of tijd kiezen?
Bij ons kun je geen bezorgdatum of bezorgtijd selecteren. PostNL zal het pakket zo snel mogelijk bij jou thuisbezorgen. Je kunt jouw bestelling volgen via de Track & Trace code die je hebt ontvangen, zodat je rekening kunt houden met de bezorgdatum en tijdsvlak waarop het pakketje wordt bezorgd.
Mijn pakket is niet aangekomen, wat moet ik doen?
Als jij jouw pakket niet hebt ontvangen, controleer dan eerst de Track & Trace code van PostNL. Het kan zijn dat PostNL het pakketje bij een PostNL punt heeft afgeleverd, misschien omdat de bezorging niet is gelukt of er niemand aanwezig was om het pakketje in ontvangst te nemen. Staat er in de Track & Trace code dat het pakket is geleverd, maar heb jij niks ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Kan ik een andere bezorgmethode kiezen?
Nee, je kunt op dit moment geen andere bezorgmethodes kiezen. Wij leveren onze webshop bestellingen uitsluitend via PostNL. Je kunt kiezen voor thuisbezorgd of om het pakketje op te halen in een salon.
De inhoud van mijn levering komt niet overeen met mijn bestelling, wat moet ik doen?
Dat is natuurlijk heel vervelend. Je kunt ervoor kiezen om de bestelling retour te sturen, wij storten dan het orderbedrag zo snel mogelijk terug op jouw rekening. Je kunt dan vervolgens een nieuw bestelling plaatsen in de Cenzaa webshop. Je kunt eventueel ook contact met ons opnemen, wij kunnen bekijken wat er niet goed is gegaan met jouw bestelling en hier een passende oplossing voor zoeken.


BESTELLEN & BETALEN


Hoe plaats ik een bestelling via de webshop?
Een online bestelling plaatsen bij Cenzaa is heel eenvoudig. Kies een product uit ons webshop assortiment, klik op ‘In winkelwagen’. Je kunt nu jouw winkelwagentje bekijken en bestellen door op ‘Afrekenen’ te klikken. Controleer je bestellen en kies voor ‘Plaats bestelling’. Nu volgt het check-out proces om veilig af te betalen.
Hoe reken ik mijn winkelwagen af?
Wanneer je de gewenste producten in de winkelwagen wilt afrekenen, kies dan voor ‘Plaats bestelling’. Je komt nu in het betaalproces terecht om veilig te betalen. Controleer jouw bezorgadres. Komt deze niet overeen? Dan kun je een adres toevoegen of je adres wijzigen in jouw account. Je kunt ook als gast een bestelling plaatsen, vul dan jouw gegevens in. Kies de betaalmethode: je kunt betalen via iDeal of via Afterpay (+ €2,00). Voor bestellingen in België kun je ook kiezen voor Bancontact/Mister Cash.
Zijn de bedragen op de webshop inclusief btw?
Ja, de bedragen zijn inclusief 9% of 21% btw, tenzij expliciet anders vermeld. In het besteloverzicht vind je het btw-bedrag voor jouw bestelling.
Kan ik de inhoud van mijn winkelwagen nog wijzigen?
Ja, dat kan. Je kunt in het winkelwagen overzicht jouw producten verwijderen of het aantal producten wijzigen door op de pijltjes te klikken bij ‘Aantal’. Kies dan voor ‘Update’, zodat jouw winkelwagen wordt bijgewerkt. Als de bestelling is geplaatst, kun je de inhoud niet meer wijzigen. Je kunt er dan voor kiezen om een nieuwe bestelling te plaatsen of producten retour te sturen.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Wanneer je je bestelling wilt annuleren, adviseren wij om zo snel mogelijk na je bestelling contact op te nemen met ons. Wanneer de bestelling is verstuurd of afgeleverd bij PostNL, kunnen wij helaas niets meer voor je wijzigen. Je kunt dan de producten retour sturen na ontvangst van het pakket.
Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen?
Neem contact met ons op. Wij gaan uitzoeken wat er fout is gegaan en sturen je een nieuwe bestelbevestiging.
Ik heb geen verzendbevestiging en factuur ontvangen?
Neem contact met ons op. Wij gaan uitzoeken wat er fout is gegaan en sturen je opnieuw de verzendbevestiging en factuur. Je kunt jouw factuur ook terugvinden in jouw account op de Cenzaa webshop.


RETOURNEREN & RUILEN


Hoe retourneer ik producten bij Cenzaa?
Je kunt jouw producten binnen 14 dagen retour sturen. Om je retourzending correct en snel te verwerken, verzoeken wij je de volgende stappen te volgen.

Stap 1: Meld je retour of omruiling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst, aan via onze contactpagina. Vermeld in de notities je bestelnummer coen geef aan welke producten je wilt retourneren of ruilen.

Stap 2: Je ontvangt uiterlijk binnen 2 werkdagen een retourformulier van ons. Vanaf dat moment heb je 14 dagen de tijd het artikel ongeopend, ongebruikt en in originele, onbeschadigde staat terug te sturen. Verpak het product zorgvuldig in de originele verpakking en stuur het retour naar:
Cenzaa Nederland
Nijverdalseweg 145
7461 AG RIJSSEN

Stap 3: Voeg het retourformulier toe in de doos en lever het pakketje af bij een PostNL locatie.
Hoe snel wordt mijn retourzending terugbetaald?
Als de retourzending is goedgekeurd en gecontroleerd, dan storten wij het aankoopbedrag (met inhouding van eventuele gemaakte verzend- en/of retourkosten) binnen 7 werkdagen terug na ontvangst van de retourzending. Is de retour nog niet terugbetaald? Neem dan contact met ons op. Wij zoeken uit wat er fout is gegaan en zullen een passende oplossing zoeken.
Zitten er kosten verbonden aan retourneren?
De verzendkosten zijn voor jouw rekening. Daarom adviseren wij het pakket te verzekeren: het risico op beschadiging of zoekraken bij transport zijn anders voor rekening van de klant.
Krijg ik automatisch een ander product als ik mijn product retour stuur?
Nee, wij storten het aankoopbedrag terug bij een goedgekeurde en gecontroleerde retourzending. Je kunt dan zelf een nieuw product bestellen in de Cenzaa webshop. Er wordt niet automatisch een nieuw product toegestuurd.
Kan ik producten retourneren bij een Cenzaa Huidexpert / salon?
Nee, dat is niet mogelijk. Het retourneren van producten die via de Cenzaa webshop zijn gekocht, dienen altijd teruggestuurd te worden naar:
Cenzaa Nederland
Nijverdalseweg 145
7461 AG RIJSSEN
Dit betekent dat een retourzending niet bij een salon kan worden ingeleverd, ook niet als het pakketje daar is afgehaald.
Kan ik producten ruilen?
Je kunt bij ons niet meteen je ontvangen producten omruilen. Je dient hiervoor eerst de producten retour te sturen, wij storten het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug op jouw rekening. Vervolgens kun je een alternatief product bestellen volgens de normale bestelprocedure.